Företagsprofil Google My Business

Företag som registerar sig på Google My Business får tillgång till sin egna företagsprofil hos Google. Genom att logga in på profilen kan de lägga in och uppdatera information om företaget.

Ett exempel är om öppetiderna behöver ändras , detta görs väldigt enkelt via företagsprofilen,

Företag kan lägga upp egna bilder och har inga begränsingar på antal bilder som kan laddas upp.

Text och bilder som finns på Google My Business kan hjälpa företag att få nya kunder. Detta är en fördel för lokala företag efter som Google använder lokalt anpassade sökresultat.

Företagen kan kommunicera direkt med sina kunder via sina företagsprofil. Kunderna kan recensera , kommentera , ladda upp egna bilder och ge upp till 5 stjärnor i betyg.

Skapa ditt företagsprofil och läs mer om det:

Google My Business – stärk kundengagemanget på Google

Hur visas företagsinformationen?

Google My Business syns oftast bland de första sökresultaten vid sökning, särskilt om man söker efter något lokalt.

Ett exempel på detta är att söka efter tjänster hos lokala företag som frisör, restaurang, massage salong eller liknande. Dessa resultat visas tillsammans med en karta och finns även med i Google maps.

När man klickar vidare på något av sökresultaten får man ytterligare information om företaget, det kan vara bland annat öppettider, adress, betyg, bilder eller liknande.

Företags webbplats

Google erbjuder registrerade företag att skapa en kostnadsfri webbplats inom ramarna för Google My Business.

Har du ett mindre företag . vill synas och öka din närvaro?

Låt Google skapa din första webbplats åt dig utan kostnad

Google hjälper dig att skapa en snygg webbplats så att du kan göra ett gott intryck på nya kunder och etablera ditt företag online.

Länk till Google Websuite builder:
https://www.google.com/business/website-builder/

Bättre rakning?

Enligt Google så bidrar Google My business till bättre ranking genom att öka chansen att synas i de organiska sökresultaten, detta med hjälp av att företaget är registrerat på Google My Business. Det är därav en stor fördel att koppla ett företags hemsida till Google My Business för att förbättra synligheten i Google.

 

Så här ser ett företagsprofil ut:

Google-my-business